Whitemetalové modely u nás příliš rozšířené nejsou , dříve byly oblíbené hlavně modely Brooklin, jejich ameriky měly " poctivou váhu " , a pokud jste jich dali do poličky 10, zřetelně se prohnula.
Ostatní výrobci se v českých sbírkách vyskytují sporadicky, ať už to jsou britské značky LANSDOWNE, Rob Ediee ( obě značky patří Brooklinu, Lansdowne se specializuje na britské vozy R.E. výhradně na Volvo ) ,PATHFINDER, SPA CROFT, nebo mnohem vzácnější a málo vídané modely holanďana Henka von Aastena a jeho řady MADISON a CONQUEST......... Svého vrcholu dosáhly whitemetalové modely na přelomu 70. a 80. let , pak je , bohužel, začala vytlačovat mnohem levnější, a na detaily propracovanější asijská produkce.
Často se modely Brooklin stávaly objektem úprav , hlavně v Anglii je několik specialistů předělávalo na varianty, které výrobce " opomenul " . Ale i u nás se našli mistři , kteří dokázali tyto kovové modely přetvořit na opravdové skvosty, jedním z nich, který nás už bohužel před časem opustil , byl i můj kamarád Robert Rehák z Malacek . Jeho konverze 4 dveřového Fordu Thunderbird modelové řady 1970 na dvoudvřový Landau byla famózní a psali si o ni sběratelé whitemetalu z celé Evropy . A Robert připravil pro každého z nich opravdový unikát - každý z jeho modelů byl v jiné barevné kombinaci .
A nebyl to jeho jediný majstrštyk , před lety upravil Bentley Arnage od Minichampsu na kombi tak dokonale, že dokonce zástupci firmy na veletrhu v Norimberku se mne ptali, kde jsem tento model získal ( ale o tom až jindy, docela zábavná historka, dnes jsem chtěl představit whitemetalová autíčka )
Z nostalgie jsem jich jich pár nechal dodnes